logo
Üdvözöljük Vendég! A funkciók eléréséhez szükséges a Bejelentkezés vagy Regisztráció.

Figyelmeztetés

Icon
Error

2 Oldalak<12
dr. Szathmáry Zoltán Offline
#31 Hozzászólás : 2011. június 9. 17:25:52(UTC)
dr. Szathmáry Zoltán

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2008.11.28.(UTC)
Hozzászólások: 633
Helység: Püski

Adott köszönetek: 40
Kapott köszönetek: 75 esetben, 53 hozzászólásban
Széll János írta:
Szeretem a következetességet és a rendet...
1.) Továbbra is a belépési kódomat nyomtatja a mentőutalványra a program, s nem a pecsétszámomat...
2.) Az ügyeleti ellátás helyének "alaphelyzetben" a program a beteg lakcímét veszi, holott ez a legritkább.
Csak úgy tudom módosítani, hogy ki kell törölgetni az adatokat a rovatokból, azt meg csak akkor lehet megtenni, ha az ellátást "hívásnak"veszem.
A (lakcím) adatok kitörlése után újra vissza kell minősítenem az ellátást "járóbeteg"-nek.
Bonyolult és hosszadalmas.Kérdéses, ha ez nem így történik, hogyan számolja a program az ügyeletben, a más helyszíneken történt ellátásokat?
(Statisztika)
Alaphelyzetnek az ellátás helyéül az ügyeleti rendelőt kellene defineálni, azaz "járóbeteg", helyszín: "ügyeleti rendelő", megkeresés"személyesen"
Hívás esetén lehetne a "megkeresés/bejelentés" a.) "telefon", b.) "személyes bejelentés" c.) "OMSZ", esetleg d.) Más (pl. rendőrség), d.) "tanácsadás telefonon"
Az ellátás helyszíne (hívásnál) a.) "beteg lakása", b.) más magán~/lakcím ( cím:......) c.)közterület(cím:.....)
3.) Továbbra sem láttam annak megoldását, hogy felvegyem a velem dolgozó nővért a rendszerbe, holott pl. az orvos távollétében "nővér általi ellátás" is történik, s azt is dokumentálni kell(ene, lehetőleg az ő, s nem az orvos neve alatt)


ad 1. Miért nem írod át a belépési kódnak a pecsétszámodat. Egyszerű és ez oldja meg a problémát a legegyszerűbben.Mosoly
ad 2. utánanézek miről is van szó... az ellátás helyszíneire jók a javaslataid.
ad 3. A rendszer menüpont orvosok adatainál fel lehet venni a nővért is, külön belépési kóddal, s amikor ügyelsz, mindketten legyetek bejelentkezve. Az ellátó személyt ilyenkor lehet váltani fent az ikonoknál. Így el lehet különíteni ki mit csinált az ügyeletben.
rpetra Offline
#32 Hozzászólás : 2011. június 9. 17:34:49(UTC)
rpetra

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2008.10.13.(UTC)
Hozzászólások: 932
Helység: Budapest

Adott köszönetek: 69
Kapott köszönetek: 152 esetben, 111 hozzászólásban
Széll János írta:
Szeretem a következetességet és a rendet...
1.) Továbbra is a belépési kódomat nyomtatja a mentőutalványra a program, s nem a pecsétszámomat...


A kérdésem az lenne, hogy a "gyári" infomIx-es mentési utalványt használja vagy készített egy saját formátumot?
Széll János Offline
#33 Hozzászólás : 2011. június 19. 19:51:26(UTC)
Széll János

Rang: Haladó (Szint 11)

Csatlakozott: 2008.12.05.(UTC)
Hozzászólások: 86
Helység: Sümeg

Adott köszönetek: 8
Kapott köszönetek: 1 esetben, 1 hozzászólásban
ad 1. Miért nem írod át a belépési kódnak a pecsétszámodat. Egyszerű és ez oldja meg a problémát a legegyszerűbben.Mosoly
ad 3. A rendszer menüpont orvosok adatainál fel lehet venni a nővért is, külön belépési kóddal, s amikor ügyelsz, mindketten legyetek bejelentkezve. Az ellátó személyt ilyenkor lehet váltani fent az ikonoknál. Így el lehet különíteni ki mit csinált az ügyeletben.[/quote]

Ad I.) - mert akkor bárki beléphetne a nevemben a pecsétszámommal, s módosíthatná az általam korában rögzítetteket.
Ad III.) - Nem csak azt kellene elkülöníteni, hogy a nővér mikor ténykedik orvos közreműködése nélkül, annak távollétében, avagy pl. injectiózásko.Szerintem jogszerű és célszerű, ha az is szerepel, hogy ki végezte adot esetben az adminisztratív munkát.A javaslat nem erre ad megoldást.
Széll János Offline
#34 Hozzászólás : 2011. június 19. 19:53:47(UTC)
Széll János

Rang: Haladó (Szint 11)

Csatlakozott: 2008.12.05.(UTC)
Hozzászólások: 86
Helység: Sümeg

Adott köszönetek: 8
Kapott köszönetek: 1 esetben, 1 hozzászólásban
A kérdésem az lenne, hogy a "gyári" infomIx-es mentési utalványt használja vagy készített egy saját formátumot?[/quote]
-A "gyári", infomixes mentési utalványt használom, fellelhetősége: Adatlapok>mentési _utalvány_Ix
dr. Szathmáry Zoltán Offline
#35 Hozzászólás : 2011. június 20. 18:43:16(UTC)
dr. Szathmáry Zoltán

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2008.11.28.(UTC)
Hozzászólások: 633
Helység: Püski

Adott köszönetek: 40
Kapott köszönetek: 75 esetben, 53 hozzászólásban
Széll János írta:
ad 1. Miért nem írod át a belépési kódnak a pecsétszámodat. Egyszerű és ez oldja meg a problémát a legegyszerűbben.Mosoly
ad 3. A rendszer menüpont orvosok adatainál fel lehet venni a nővért is, külön belépési kóddal, s amikor ügyelsz, mindketten legyetek bejelentkezve. Az ellátó személyt ilyenkor lehet váltani fent az ikonoknál. Így el lehet különíteni ki mit csinált az ügyeletben.


Ad I.) - mert akkor bárki beléphetne a nevemben a pecsétszámommal, s módosíthatná az általam korában rögzítetteket.
Ad III.) - Nem csak azt kellene elkülöníteni, hogy a nővér mikor ténykedik orvos közreműködése nélkül, annak távollétében, avagy pl. injectiózásko.Szerintem jogszerű és célszerű, ha az is szerepel, hogy ki végezte adot esetben az adminisztratív munkát.A javaslat nem erre ad megoldást.[/quote]

Én természetesen gyártottam egy saját mentési utalványt, feltetetem az ürlapok küzé. Ami a félelmedet illeti azzal kapcsolatban a következőt tudom leírni. A rendszer menüpont orvosadatok karb. menüpont alatt bárki meg tudja nézni a belépő kódodat, tehát vagy megbízol a kollégáidban és az asszisztentiában, vagy jelenleg nem tudsz mást tenni.[-o&amp;lt;
dr. Szathmáry Zoltán Offline
#36 Hozzászólás : 2011. július 2. 1:27:20(UTC)
dr. Szathmáry Zoltán

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2008.11.28.(UTC)
Hozzászólások: 633
Helység: Püski

Adott köszönetek: 40
Kapott köszönetek: 75 esetben, 53 hozzászólásban
Ügyeleti e-jelentés hibüzenetében a külföldi (EU-s adatlap) személy ellátása hibaüzenetként jelenik meg, mint nem létező TAJ, vagy nincs TAJ. Utána tudnának nézni, mi lehet ennek az oka? (rekordkép?)

Az ügyeleti ellátáskor nem magyar eu-s állampolgár esetében jó lenne, ha az EU-s adatlap automatikusan felnyílna.
vargas Offline
#37 Hozzászólás : 2011. július 5. 11:36:37(UTC)
vargas

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2008.10.10.(UTC)
Hozzászólások: 2 031
Helység: Csobánka

Adott köszönetek: 77
Kapott köszönetek: 562 esetben, 413 hozzászólásban
dr. Szathmáry Zoltán írta:
Ügyeleti e-jelentés hibüzenetében a külföldi (EU-s adatlap) személy ellátása hibaüzenetként jelenik meg, mint nem létező TAJ, vagy nincs TAJ. Utána tudnának nézni, mi lehet ennek az oka? (rekordkép?)

Az ügyeleti ellátáskor nem magyar eu-s állampolgár esetében jó lenne, ha az EU-s adatlap automatikusan felnyílna.


Elnézést kérek, hogy csak most válaszolunk, de némi utánajárást igényelt a megoldás.
Az adatok akkor jelentődnek helyesen, ha EU-s paciens ellátása esetén az alábbi adatok kerülnek kitöltésre.
Paciens alapadatoknál (Regisztráció Személyi adatok - törzskarton menüpont)
személyi fül - állampolgárság kód. Ez nem szabad, hogy HUN (magyar) legyen.
Törzslap fül - TAJ üres kell, hogy legyen. TAJ típusa 8-as (európa kártya száma), TAJ helyettesítőhöz a kártyaszámot be kell írni.
Ellátásnál (ügyeleti ellátás menüpont)
jelentés fülön - térítési kategória: 0E - nemzetközi szerződés.

Kérem ellenőrizze, hogy ezek az adatok hogy szerepelnek ennél a paciensnél.
Varga Sándor
dr. Szathmáry Zoltán Offline
#38 Hozzászólás : 2011. július 5. 15:31:27(UTC)
dr. Szathmáry Zoltán

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2008.11.28.(UTC)
Hozzászólások: 633
Helység: Püski

Adott köszönetek: 40
Kapott köszönetek: 75 esetben, 53 hozzászólásban
vargas írta:
dr. Szathmáry Zoltán írta:
Ügyeleti e-jelentés hibüzenetében a külföldi (EU-s adatlap) személy ellátása hibaüzenetként jelenik meg, mint nem létező TAJ, vagy nincs TAJ. Utána tudnának nézni, mi lehet ennek az oka? (rekordkép?)

Az ügyeleti ellátáskor nem magyar eu-s állampolgár esetében jó lenne, ha az EU-s adatlap automatikusan felnyílna.


Elnézést kérek, hogy csak most válaszolunk, de némi utánajárást igényelt a megoldás.
Az adatok akkor jelentődnek helyesen, ha EU-s paciens ellátása esetén az alábbi adatok kerülnek kitöltésre.
Paciens alapadatoknál (Regisztráció Személyi adatok - törzskarton menüpont)
személyi fül - állampolgárság kód. Ez nem szabad, hogy HUN (magyar) legyen.
Törzslap fül - TAJ üres kell, hogy legyen. TAJ típusa 8-as (európa kártya száma), TAJ helyettesítőhöz a kártyaszámot be kell írni.
Ellátásnál (ügyeleti ellátás menüpont)
jelentés fülön - térítési kategória: 0E - nemzetközi szerződés.

Kérem ellenőrizze, hogy ezek az adatok hogy szerepelnek ennél a paciensnél.


Köszönöm, csak pénteken ügyelek, de a leírtakat mindenképpen közlöm a többi kollégával, asszisztenssel, hogy a továbbiakban ez ne legyen probléma. Az eddigieket pedig átnézem.
dr. Szathmáry Zoltán Offline
#39 Hozzászólás : 2011. augusztus 10. 0:08:44(UTC)
dr. Szathmáry Zoltán

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2008.11.28.(UTC)
Hozzászólások: 633
Helység: Püski

Adott köszönetek: 40
Kapott köszönetek: 75 esetben, 53 hozzászólásban
Azonos paciens összevonásakor jó lenne, ha a "rossz" páciens törlődne is a listákról.
rpetra Offline
#40 Hozzászólás : 2011. augusztus 11. 9:57:10(UTC)
rpetra

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2008.10.13.(UTC)
Hozzászólások: 932
Helység: Budapest

Adott köszönetek: 69
Kapott köszönetek: 152 esetben, 111 hozzászólásban
dr. Szathmáry Zoltán írta:
Azonos paciens összevonásakor jó lenne, ha a "rossz" páciens törlődne is a listákról.


Fejlesztési javaslatát köszönjük!

Fejlesztési alapelveink szerint nem törölhető a páciens a páciens listából, ezért az összevonás elvégzése után távoztatott statust kap a "rossz" páciens.

További javaslatati is szívesen fogadjuk e-mailben infomix@infomix.hu vagy itt a fórumon.
Széll János Offline
#41 Hozzászólás : 2013. augusztus 31. 19:24:30(UTC)
Széll János

Rang: Haladó (Szint 11)

Csatlakozott: 2008.12.05.(UTC)
Hozzászólások: 86
Helység: Sümeg

Adott köszönetek: 8
Kapott köszönetek: 1 esetben, 1 hozzászólásban
Megvalósult, amit 2011.-ben egy hozzászólásomban felvetettem, de akkor megoldást nem kaptam.
Nevezetesen átírták, átíródott (?) az ügyeleten ellátott beteg napi ellátási lapja.
A 08.23.-án általam ellátott beteg napi gyakorisággal fordul meg az ügyeleten, vagy az ügyeletes orvos az ő lakásán.
Aznapi, lakáson történt ellátását kézírással Ambuláns naplóba rögzítettem, amit a nővér felvitt a programba a PC-n. Ezt (a szövegbevitel helyességének ellenőrzésekor – rondán írok) láttam is, s a forgalmi napló részére kinyomtatásra is került.
Ma, mivel újra hívás volt a beteghez, meg akartam nézni, hogy az elmúlt héten mikor, s milyen ellátást igényelt.
Megdöbbenve láttam, hogy a 08.23.-ai ellátás időpontjai (az előkeresett Ambuláns napló és kinyomtatott Ügyeleti ellátási lap szerint) változatlanok maradtak, de oda más orvos neve, (vélhetőleg) más beteg statusa és ellátása került.
A képernyő-mentéseket és a bescannelt 08.23.-i ellátási lapot sz.e. produkálni tudom, de a nevek kitörölhetetlen volta miatt ide nem kívántam felhelyezni.
Kérdéseim:
Hogy fordulhatott ez elő?
(Szerintem maximum valaki lekérdezés helyett megnyitotta a 23.-ai „Napi ellátást”, majd „aktívvá”tette /= a pipára kattintott/ aztán az ablakot nyitva hagyta, majd ezt elfeledte. A visszaérkező orvos által diktáltakat, vagy Amb. naplóba írtakat ide viszont csak úgy tudja beírni, ha az itt látott szöveget előtte kitörli.
Nem vagyok nyomozó, kideríteni nem tudom, hisz’ az ügyeletben az eltelt időben 7 orvos és ugyanennyi nővér dolgozott, bárki elkövethette.)

Kérdéseim:
1.)”Elővarázsolható”, helyreállítható-e valahogy a korábban rögzített ellátási adat?
Az ügyelet befejezésekor napi mentés készül.
2.) Megakadályozgató-e ez valahogy?
A dolognak jogi vonzatai lehetnek, nem mindegy, hogy megváltoztatható egy korábban rögzített status.
Korábban leírtam:

Az általam ismert és használt kórházi, szakrendelői programok az ellátási befejezésekor rákérdeznek: A lelet végleges?
A választási lehetőségek közt van olyan, hogy a.) feldolgozás alatt (ekkor még változtatható) b.) … c.)
d.) végleges (változatlanul rögzítésre kerül.)
A lényeg: EZEN MÁR CSAK INFORMATIKUSI BEAVATKOZÁSSAL, NAPLÓZOTTAN, VISSZAKÖVETHETŐEN LEHET VÁLTOZTATNI.
Javaslom valami hasonló megoldás kialakítását, mert bármelyikőnkkel előfordulhat, hogy kellemetlen következmények elé nézhet, ha esetleg az írásos dokumentáció ilyen adatvesztéssel párosulva „véletlenül” elveszik.
K Bálint Offline
#42 Hozzászólás : 2013. szeptember 2. 7:21:46(UTC)
K Bálint

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2012.01.06.(UTC)
Hozzászólások: 255
Helység: Pécs

Kapott köszönetek: 76 esetben, 64 hozzászólásban
Eredetileg általa: Széll János Ugrás az idézett hozzászóláshoz
Megvalósult, amit 2011.-ben egy hozzászólásomban felvetettem, de akkor megoldást nem kaptam.
Nevezetesen átírták, átíródott (?) az ügyeleten ellátott beteg napi ellátási lapja.
A 08.23.-án általam ellátott beteg napi gyakorisággal fordul meg az ügyeleten, vagy az ügyeletes orvos az ő lakásán.
Aznapi, lakáson történt ellátását kézírással Ambuláns naplóba rögzítettem, amit a nővér felvitt a programba a PC-n. Ezt (a szövegbevitel helyességének ellenőrzésekor – rondán írok) láttam is, s a forgalmi napló részére kinyomtatásra is került.
Ma, mivel újra hívás volt a beteghez, meg akartam nézni, hogy az elmúlt héten mikor, s milyen ellátást igényelt.
Megdöbbenve láttam, hogy a 08.23.-ai ellátás időpontjai (az előkeresett Ambuláns napló és kinyomtatott Ügyeleti ellátási lap szerint) változatlanok maradtak, de oda más orvos neve, (vélhetőleg) más beteg statusa és ellátása került.
A képernyő-mentéseket és a bescannelt 08.23.-i ellátási lapot sz.e. produkálni tudom, de a nevek kitörölhetetlen volta miatt ide nem kívántam felhelyezni.
Kérdéseim:
Hogy fordulhatott ez elő?
(Szerintem maximum valaki lekérdezés helyett megnyitotta a 23.-ai „Napi ellátást”, majd „aktívvá”tette /= a pipára kattintott/ aztán az ablakot nyitva hagyta, majd ezt elfeledte. A visszaérkező orvos által diktáltakat, vagy Amb. naplóba írtakat ide viszont csak úgy tudja beírni, ha az itt látott szöveget előtte kitörli.
Nem vagyok nyomozó, kideríteni nem tudom, hisz’ az ügyeletben az eltelt időben 7 orvos és ugyanennyi nővér dolgozott, bárki elkövethette.)

Kérdéseim:
1.)”Elővarázsolható”, helyreállítható-e valahogy a korábban rögzített ellátási adat?
Az ügyelet befejezésekor napi mentés készül.
2.) Megakadályozgató-e ez valahogy?
A dolognak jogi vonzatai lehetnek, nem mindegy, hogy megváltoztatható egy korábban rögzített status.
Korábban leírtam:

Az általam ismert és használt kórházi, szakrendelői programok az ellátási befejezésekor rákérdeznek: A lelet végleges?
A választási lehetőségek közt van olyan, hogy a.) feldolgozás alatt (ekkor még változtatható) b.) … c.)
d.) végleges (változatlanul rögzítésre kerül.)
A lényeg: EZEN MÁR CSAK INFORMATIKUSI BEAVATKOZÁSSAL, NAPLÓZOTTAN, VISSZAKÖVETHETŐEN LEHET VÁLTOZTATNI.
Javaslom valami hasonló megoldás kialakítását, mert bármelyikőnkkel előfordulhat, hogy kellemetlen következmények elé nézhet, ha esetleg az írásos dokumentáció ilyen adatvesztéssel párosulva „véletlenül” elveszik.


Köszönjük észrevételét, táveléréssel megnézzük mi történt pontosan az említett napon. Hamarosan felkeressük, hogy távelérés időpontot tudjunk egyeztetni.
Széll János Offline
#43 Hozzászólás : 2013. december 14. 9:35:24(UTC)
Széll János

Rang: Haladó (Szint 11)

Csatlakozott: 2008.12.05.(UTC)
Hozzászólások: 86
Helység: Sümeg

Adott köszönetek: 8
Kapott köszönetek: 1 esetben, 1 hozzászólásban
#42. hozászólásomnak kicsit több, mint 3 hónapja.
A pécsi területi képviselő az átküldött, bescannelt Ambuláns lap, valamint az adott napot érintő , jelenleg megtalálható bejegyzés(táv-eléréses) megtekintésével meg is győződött a tényleges problémáról.
Ígéretet kaptam, hogy valamilyen megoldást keresnek rá.
Ma ismét ügyeletes vagyok, hasonló eset a ma ellátott betegekkel holnap - akár - ismét megtörténhet.
Tisztelettel érdeklődöm: Történt valami előrelépés az ügyben?
palenkascs Offline
#44 Hozzászólás : 2013. december 16. 8:49:11(UTC)
palenkascs

Rang: Veterán (Szint 20 - Max)

Csatlakozott: 2010.03.17.(UTC)
Hozzászólások: 283
Helység: Békéscsaba

Adott köszönetek: 35
Kapott köszönetek: 75 esetben, 71 hozzászólásban
Eredetileg általa: Széll János Ugrás az idézett hozzászóláshoz
#42. hozászólásomnak kicsit több, mint 3 hónapja.
A pécsi területi képviselő az átküldött, bescannelt Ambuláns lap, valamint az adott napot érintő , jelenleg megtalálható bejegyzés(táv-eléréses) megtekintésével meg is győződött a tényleges problémáról.
Ígéretet kaptam, hogy valamilyen megoldást keresnek rá.
Ma ismét ügyeletes vagyok, hasonló eset a ma ellátott betegekkel holnap - akár - ismét megtörténhet.
Tisztelettel érdeklődöm: Történt valami előrelépés az ügyben?


Kollégánkkal történt előzetes telefon beszélgetés és távoli elérés során egyeztetésre került, hogy a hibás jelentések esetleges javítása szempontjából fontos, hogy ezeket az adatmódosításokat engedje a rendszer. Fejlesztő kollégáink már keresik azt a megoldást, amivel a jelentésekhez szükséges adatmódosítás is megtörténhet.
A témát böngésző felhasználók
Vendég
2 Oldalak<12
Ugrás fórumra  
Ön nem hozhat létre új témákat ebben a fórumban.
Ön nem válaszolhat e fórum témáira.
Ön nem törölheti saját hozzászólásait.
Ön nem szerkesztheti saját hozzászólásait.
Ön nem indíthat szavazást ebben a fórumban.
Ön nem szavazhat ebben a fórumban.